mandag 29. desember 2008

Ikke spesielt berømte nordmenn i Hollywood/Famous Dwarfes: Joshua Ryan Evans

I dag har jeg noe spennende å vise dere her i det magiske kongeriket, en crossover! Den første crossoveren jeg har hatt her så vidt jeg vet!

Josh Ryan Evans, en stolt representant for achondroplasia, en form dwarfism som gjør at man ser ut som et barn, ble født i 1982.Det var en gang for lenge siden at jeg gikk på ungdomskolen. Når jeg ikke var på skolen så jeg på tv. Hele tiden. På alt. Den ene dritt serien etter den andre; Sister Sister, Nanny, Moesha, Fresh Prince in Bel Air, Full House, også videre. Blandt alt dette befant det seg en såpeserie ved navn Passions, og i den serien igjen befant det seg en heks ved navn Tabitha. Jeg husker ikke hvorfor, eller hvordan, men heksen Tabitha fikk tak i en dukke og fikk liv i den. Denne levende dukken, som het Timmy, ble spilt av den sytten år gamle Josh. I tillegg til Passions har Josh hatt gjesteroller i Ally McBeal, 7th Heaven, Poltergeist: The Legacy og han portreterer Grinchen som ung i How the Grinch stole Christmas. En ekstra godbit (i hvert fall for oss som vet å sette pris på sirkus freaks og dverger) er at han spilte rollen som General Tom Thumb i miniserien P.T. Barnum.
Besteforeldrene til Josh var norske (minst en av dem) og jeg mener han har vært i Norge uten at jeg skal love at det stemmer. Husker at han var på God Kveld Norge i hvert fall.
I 2002 død Josh etter en mislykket hjerteoperasjon, 22 år gammel. Samme dag sendte de episoden hvor Timmy (Passions ikke sant) dør også. Planen var at Timmy skulle bli en engel og forsatt være med i serien, men planen ble skarpet (av åpenbare grunner). En scene med Timmy som engel var allerede spilt inn og ble sendt senere som en slags coda til han.