torsdag 15. november 2007

Hva gjør Henning nå? (Edit: En dag i Hennings liv)

Kl. 09 33: Nå sitter jeg på skolebiblioteket til Kirkeparken vgs og kjeder meg. Sto opp halv åtte i dag fordi jeg måtte gå ned i byen og ha kjøretime klokka halv ni. Vel nede i byen og, i umiddelbar nærhet av kjøreskolen, fikk jeg melding av kjørelæreren som kunne fortelle at bilen ikke ville starte og at han skulle komme tilbake til meg.
Det er pisskaldt ute og jeg frøs noe jævlig på veien og nå var jeg altså dømt til å vente til han 'kom tilbake til meg'. Jeg hadde mest lyst til å gå hjem og legge meg igjen, men da må jeg jo gå tilbake til byen når jeg blir 'kommet tilbake til'. Så jeg bestemte meg for å gå å kjøpe noe å spise.
Men neeeei da, alt åpner klokka ni. Så for å ikke fryse ihjel bestemte jeg meg for å ta en tur til Kirkeparken. Har fikk jeg innkvartert meg i den relativt tomme kantina og jeg dro lua ned i lynene og prøvde å sove i en tre kvarters tid. Da kom vaskedamene og begynte å bråke så jeg droppet den planen og gikk opp på biblioteket. Her traff jeg Leines som satt og styrte med noe russeforum, men han måtte gå fordi han skulle ha historietime.
Så jeg ble sittende på datan her jeg er nå. Her har de mus med kule som ikke fungerer og en space knapp som enten ikke funker, eller gir to space.
Så gjenstår det å se hvor lenge jeg får sitte her før den sure skolebiblotekaren kaster meg ut...
10 13: Ikke kasta ut enda. På pcen ved siden av meg, der Leines satt i stad, sitter det nå en pike. Av alle de fem ledige pcene satte hun seg ved siden av meg. (Note to self: Frimurerkonspirasjon?)
Det hadde vel forsåvidt vært greit, hadde det ikke vært for at hun surfer på Facebook, det døveste nettsamfunnet ever. Pga medfødt 'kikker-gen' har jeg nå fått med meg ca tusen fyllebilder av gutter med pannebånd og piker med brunkrem og pulesveis. Det viftes raust med ølflasker og 'v'tegn, og selv om jeg ikke har klart å lese teksten til bildene tror jeg nå at jeg har fått en overdose av utropstegn.
10 15: Tror hun leste det jeg skrev, for nå gikk hun i alle fall.
10 18: Den sure skolebiblotekaren har akkurat avvist en elev som lurte på om det var mulig å få noen ark til printeren. ' Vi kan ikke drive å forsyne alle med ark, det blir for dyrt.'
10 31: Friminutt. Enter: gutt med pannebånd, som snakker med babystemme, og to jenter med pulesveis. De ser etter hybel på finn.no. En de kan feste i i russetiden.
Noe lukter vondt, ikke meg.
10 40: Gutten og jentene gikk og en røykluktene metalgutt, la oss kalle ham Børre, setter seg ned og søker på lånekassen mens det som m å være hans metalsidekick, la oss kalle ham Satan, ser på. Børre blir høylytt overrasket over at fødselsnummeret har elve siffer.
Vond lukt borte nå, bare røyklukt igjen.
10 42: Børre ga opp lånekassens elve siffer og begynte å diskutere elektriske trommesett i stedet.
10 47: Børre benytter annledningen til å gå inn på nettby og vise Satan alle folkene han hater. Børre snakker litt i tunger mens han later som han skriver hat-innlegg på profilene dems. Satan bemerker: "Du tar helt av, du."
10 56: Børre har funnet profilen til en buss sjåfør og synger 'En buss sjåfør, en buss sjåfør' i tunger mens Satan ler en krampelatter.
11 02: Børre og Satan går sin vei mens Børre oppsummerer: 'Jævli kult å bare gå på forskjellige folks sider og snakke dritt om dem.' Sannelig.
Begynner å mistenke at jeg ikke blir 'kommet tilbake til' i dag.
11 15: Esme stakk innom og printet ut Star Wars siden på Wikipedia, fordi hun skal analysere The Imperial Marsh. Så forsvant hun.
Jeg gidder ikke å sløve mer, stikker og kjøper noe å spise og så drar jeg hjem.

Edit: Hjemme 22 37: Jeg kom aldri hjem... Jeg gadd ikke å gå hjem siden jeg skulle på jobb klokka to uansett. Så jeg kjøpte gratinerte poteter og en kjøttkake på mega, prata litt med Jørgen i kassa og forsvant ut for å spise herligheten.
Etter dette fant jeg ut at jeg skulle ta bussen hjem (noe jeg aldri har gjort av den enkle grunn at det er i gå avstand). Det prosjektet ble aldri materialisert fordi jeg ikke klarte å finne noen buss som gikk forbi Krapfoss (der jeg bor). Mens jeg rota med det kom bussen fra Kambo og ut spratt høygravide Rosanna, jeg fikk en klem (av den forsiktige typen, dama kan jo sprekke når som helst), og hun fortalte at hun skulle sjekke babyn. Jeg hadde ikke noe bedre å gjøre, så jeg spurte om å få være med. Søknad: Avslått. Og like greit er det når jeg tenker meg om...
Så jeg vente tilbake til mega, men før jeg kom så langt gikk jeg forbi frisørsalongen. Der sto jaggu Charlotte og friserte et plasthue. Jeg gikk inn og slo av en prat med den utplasserte, hele tiden med det som måtte være sjefen hennes sitt glohete blikk i nakken (dama gjorde seriøst ikke noe annet enn å stå et stykke bortenfor og stirre på meg. Som om det skulle være nok til å få meg til å gå! HA HA!). Etter en stund skulle Charlotte spise så jeg gikk inn på EB Games og spilte Spider-man: Friend or foe i en time/halvannen.
Spillet var faktiskt gøy, man kan være ymse skurker også (noe som er bra for å daske skurker med det samme trikset gang på gang blir kjedelig). Tror det er morsommere som to-player though.
Så gikk jeg på jobb, og nå er jeg hjemme. God natt.