torsdag 4. desember 2008

Quest: Dusj-såpe

Tissen min peker utover.

Dette er bare en av de fundamentale forskjellene mellom meg og mennesker med to X-kromosoner, kvinner. En annen forskjell er måten vi ser på dusj-såpe.
Jeg, som bor alene, gikk nemmelig tom for nevnte vaskemiddelprodukt her for leden og skulle kjøpe ny.


'Selvpleieprodukter', eller såpe som vi menn sier, er først å fremst beregnet på kvinnelige forbrukere. Ikke det at menn ikke bruker såpe, men det er kvinner som kjøper såpen. Så også med meg da forrige såpe ble innkjøpt.
Men nå skulle jeg altså kjøpe en på egenhånd. På Svinesund. For det er der jeg handler. I store kvanta. Men det er en annen historie.
Selve såpe avdelingen på Svinesund består av to hyller fulle av flasker med ditt og datt. Og der gikk jeg å lette etter dusj-såpe.


Det finnes ikke dusj-såpe, Bjor(internspøk, men se på et av blogginnleggene hans og kos deg med noen av selvportrettene hans så tar du poenget) ville sikkert kalt det et steinalderprodukt. Nå har vi derimot Shower Milk. Dusj melk. Jeg skal ha såpe, ikke melk.
Vi har Shower Gel. Dusj gele. Hvor er såpa!
Jeg fant Shower Cream, dusj krem. Fancy-schmænsy altså men går det ann for vanlige mennesker å vaske seg med det?
Det hele endte med at jeg kapitulerte og bare tok en flaske som lignet den jeg hadde.
Er det virkelig sånn at man får solgt mer såpe om man kaller det noe annet? Noe fancy? Er det sånn at når man kaller såpe for 'Gel' eller 'Milk', så appelerer det såpass til fantasien at denne vidunderlige 'melken' sklir rett forbi venstre hjernehalvdel (hvor logikken sitter) og igjennom venstre (delen med fantasi og impuls) for så å gå ned i handlekurven (som jo er reklame bransjens mål)? I stedet for den vanlige 'såpa' som alle kjenner og har brukt, er det lettere å legge sin elsk på eksotiske ting som dusj gele?

OOOOO så nytt å flott! Gele til å ha i dusjen! Wow!

Jeg har en såpe jeg vasker tissen med. Den er ment for menn. Den heter undelivs SÅPE.



Den er det meningen at menn skal kjøpe.