lørdag 2. februar 2008

Introducing: RomVogna!

Etter at jeg måtte avlive Audien på mandag da den fikk livstruende skader i sammenstøtet med en gammel manns Toyota, har jeg så smått kommet over tapet og sett etter ny bil. Jeg har faktiskt prøvd å se etter bil på finn.no helt selv men... jeg mangler evne til å bry meg om bil. En bil er like den andre for meg. Så jeg sendte oppgaven videre til opphavet, som trådde til i går og fiska frem fem biler han mente ville passe.

Jeg sto da ovenfor et valg, som for meg, like godt kunne vært fem knapper med forskjellig farge. Så den største. Opphavet pekte ut en annen som han mente var fin til meg, og som var like i nærheten, som jeg kunne prøve.

Den første bilen, som ikke var like stor som den jeg valgte, var solgt alt. 'Lykke!' tenkte jeg, da jeg plutselig slapp å velge.

Så avgårde til bil nummer to, den store! Gomba, en av våre nye landsmenn, tok oss imot og etter en pruterunde det slo gnister av slo han av tre tusen.
Så nå er jeg eier av en Mitshubitshi(kan ikke alle biler hete noe så enkelt som Audi?) Space Wagon, RomVogna, med syv seter og krydderlukt herfra til blokksberg. Reperasjoner må selvfølgelig til, så til mandagen får polakkene jobbe litt igjen, i tillegg har den ikke sommerdekk, så der går det noen tusen.

Og så må det en grundig rensing til for å kvitte meg med krydderlukta.