onsdag 5. mars 2008

Posto numero femti! o...

Det passer jo godt at post nummer femti, og førtini, i bloggen som ble opprettet primert for å gi uttrykk for min frustrasjon og sorg over å ha rundet Metal Gear Solid 3, omhandler nettopp fenomenet Metal Gear Solid. Det er jo allmennkunskap nå at MGS4: Guns of the Patriots slippes verden over 12 juni i år, men i min utvidede wikipedia research har jeg funnet det som må være den absolutte MGS4-pakka for oss som enda ikke har gått til innkjøp av en ps3 enda:

En 80GB Playstation 3, en Dualshock 3 trådløs kontroller(da må jeg selvfølgelig kjøpe en ekstra, men whattheheck) og et stykk Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots til den nette sum av 500 dollar. Problemet er da om dette er et spesial tilbud til USA'ske kjøpere, noe jeg ikke er helt sikker på, og er det mulig å spille spill jeg kjøper her i norge på den ps3'en da? Det går i hvert fall ikke på ps2, så jeg setter ti kroner på at det ikke går på den nye heller... Noe som kanskje ikke er noe problem siden jeg kjøper spillene mine stort sett over internett uansett... Så er spørsmålet, det virkelige spørsmålet, har ps3'en bilde av Solid Snake på seg? Eller er det bare speilbildet av figuren på esken? Hvis han ikke er på selve ps3'en så kan jeg jo like godt kjøpe alt separat.
Anyway, en liten titt på MGS4 igjen altså:Dette er spillets FOXHOUND tropp(FOXHOUND er jo som kjent den beryktede militærgruppen som Big Boss startet), man bør spesielt legge merke til hun i midten, Meryl. FOX-HOUND fungerer som spillets bosser i en'ern og to'ern, men i dette spillet er jeg litt usikker. Meryl er nemelig dama som Snake rir(kjører snøskuter) inn i solnedgangen med i slutten av MGS, for så å leve lykkelige sammen i et halvt år. Jeg kan vel ikke helt se for meg at jeg skal være nødt til å drepe henne. Fyren med maska i høyre hjørne heter Johnny og fungerer stort sett som comic relif, selv om han er slem, by the way.

Dette er EVA. Det er hun som forelsker seg i, ligger med og stjeler Philosopher's Legacy (som egentlig bare er et fancy navn på masse, masse penger) fra Naked Snake helt på slutten av MGS3. Hun er nå 78 år gammel og i full vigør virker det som. Hun bruker nå navnet Big Mama.Den gjengen her er spennende! Beauty and the Beast Unit! Bossene i MGS4! De er psykisk skadde, kvinnelige krigsofre som takler post traumatisk stress ved å gå maniac i krigsoner. Alle trekker navnet sitt fra bossene i MGS og MGS3. Fra venstre mot høyre; I present to you; Laughing Octopus, Screaming Mantis, Raging Raven og Crying Wolf. Legg merke til marionettene som henger under Screaming Mantis, det er Psycho Mantis fra MGS og The Sorrow fra MGS3.

Jeg gleder meg veldig, veldig til det spillet her!!!