Viser innlegg med etiketten mgs4. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten mgs4. Vis alle innlegg

onsdag 27. august 2008

Siste fredag i August

Da jeg fortsatt skriver innleggene mine lenge før jeg faktiskt publiserer dem, og for tiden driver mest med allmen opplysning om dverger og ubrukelige norske skuespillere, blir det litt lægg på 'dagbok' innleggene. Men her kommer altså et om fredagen som var (jeg skriver dette 5 september).
Som vanlig hadde jeg planlagt en intim kveld med Metal Gear Solid 4, gta4 og en drøss filmer innimellom (for den helgen hadde jeg tatt frem Die Hard With A Vengance, Die Hard 4.0, Dødelig Våpen Quadralogien(som det heter så fint) og Django) men rundt 10 på kvelden ringer en halvfull Molund og spør om jeg skal være med på en karaokebar i sentrum. Han skulle ha med seg Skrumpetissen og broren og jeg ba ham om å overtale Skrumpen til å ta med seg Linn Therese. Det skulle han prøve på.
Da jeg egentlig ikke har noe bedre å gjøre (helligbrøde!) sa jeg ja. Jeg hoppet på bussen (da Romvogna er på reperasjon igjen) og så på t-banen, og vips så sto jeg på Karl Johan og fikk en telefon fra en totredjedelerfull Molund som forklarte at han de hadde bomma bussen og var på vei til toget. Dermed ble jeg stående på Karl Johan å vente.

Og det er ikke noe man gjør ustraffet på en fredagskveld.

Det var nemelig ikke lenge jeg fikk bli stående alene.

Jeg så min første hore på fredag. Jeg spaserte nedover Karl Johan, jeg gikk av t-banen på egertorget og skulle møte Molund ved arkaden, og fikk se to kølsorte jenter som sto, midt i gågata, å hang. Instinktivt forsto jeg at dette var snakk om utøvere av verdens eldste yrke. Instinktivt! Det synes jeg er rart. Det er lenge siden det sto noe om dem i avisen, og afrikanere er ikke et uvanelig syn i oslo. Men allikevel så skjønte jeg med en gang at dette var horer.

Så satt jeg der da, og ventet på Molund og Skrumpen, mens horene fløy som måker rundt et pølsebrød rundt meg. 'Hey, sweetie' 'Wanna have some fun, handsome?'
Jeg er kar nok til å innrømme at til å begynne med så var det litt morro, tilogmed litt spennende med disse tilnærmelsene. Etter en stund ble jeg tilogmed modig nok til å prate litt med dem, høre litt på pris og sånt (for hvor mye betaler man egentlig? Skal ikke påstå at jeg alltid har lurt på det, men når man er midt oppi det hele så blir man jo litt nysgjerrig. Jeg kan jo opplyse om at jeg fikk prutet meg ned til 500 kroner, men da måtte vi gjøre det i parken), og hvor de var fra. Noen av dem skulle også ta på meg hele tiden, men et sted går grensa, hvem vet hvor de henda hadde vært før på kvelden.
Som sagt, så var det litt spennende de første 10 gangene, men de siste 146 begynte å bli litt for mye av det gode og når langerne begynte å legge merke til meg også da ble jeg mett på all oppmerksomheten og rømte inn på sevenelleven. Der fikk jeg en telefon fra firefemtedelerfulle Molund som kunne fortelle at han ikke hadde mer batteri på telefonen. Så ble mer venting og etter 3 timer ga jeg opp. Så sjekket jeg den karaokebaren og jaggu måtte jeg betale føkkings 100 kroner bare for å gå inn!

Så jeg bestemte meg får å snike på t-banen hjem igjen, men på egertorget var det selvfølgelig kontroll så jeg bestemte meg for å prøve nationalteateret, men innen jeg kom dit, så var siste toget gått. Nattbussen gikk ikke før 2 og en halv time så jeg gikk til Majorstua for å se om det var noen jeg kjente på Studentersamfunnet. Det var det selvfølgelig ikke så jeg gikk ned til Karl Johan igjen og tok bussen til Kjelsås og så gikk jeg opp den grusomt lange bakken hjem.

lørdag 5. juli 2008

It's alive! ALIVE!

Jada, jeg lever. Nå er det forresten slutt på 'arkivklippene' mine så jeg må begynne å lage egne innlegg igjen, selv om jeg ikke har internett i umiddelbar nærhet.
Men jeg har ideer til et par serier med innlegg, så vi får se hva jeg får til.
Ellers er den store interessen for tiden å få tak i en Playstation 3 60 gb(for å spille Metal Gear Solid 4 på), men det viser seg å være lettere sagt enn gjort.
Det og så har jeg begynt med Couchsurfing noe som virker veldig morro.
Eirik tok forresten en Tyra i siste øyeblikk og strandet Paristuren min. Svinet...

onsdag 5. mars 2008

Posto numero femti! o...

Det passer jo godt at post nummer femti, og førtini, i bloggen som ble opprettet primert for å gi uttrykk for min frustrasjon og sorg over å ha rundet Metal Gear Solid 3, omhandler nettopp fenomenet Metal Gear Solid. Det er jo allmennkunskap nå at MGS4: Guns of the Patriots slippes verden over 12 juni i år, men i min utvidede wikipedia research har jeg funnet det som må være den absolutte MGS4-pakka for oss som enda ikke har gått til innkjøp av en ps3 enda:

En 80GB Playstation 3, en Dualshock 3 trådløs kontroller(da må jeg selvfølgelig kjøpe en ekstra, men whattheheck) og et stykk Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots til den nette sum av 500 dollar. Problemet er da om dette er et spesial tilbud til USA'ske kjøpere, noe jeg ikke er helt sikker på, og er det mulig å spille spill jeg kjøper her i norge på den ps3'en da? Det går i hvert fall ikke på ps2, så jeg setter ti kroner på at det ikke går på den nye heller... Noe som kanskje ikke er noe problem siden jeg kjøper spillene mine stort sett over internett uansett... Så er spørsmålet, det virkelige spørsmålet, har ps3'en bilde av Solid Snake på seg? Eller er det bare speilbildet av figuren på esken? Hvis han ikke er på selve ps3'en så kan jeg jo like godt kjøpe alt separat.
Anyway, en liten titt på MGS4 igjen altså:Dette er spillets FOXHOUND tropp(FOXHOUND er jo som kjent den beryktede militærgruppen som Big Boss startet), man bør spesielt legge merke til hun i midten, Meryl. FOX-HOUND fungerer som spillets bosser i en'ern og to'ern, men i dette spillet er jeg litt usikker. Meryl er nemelig dama som Snake rir(kjører snøskuter) inn i solnedgangen med i slutten av MGS, for så å leve lykkelige sammen i et halvt år. Jeg kan vel ikke helt se for meg at jeg skal være nødt til å drepe henne. Fyren med maska i høyre hjørne heter Johnny og fungerer stort sett som comic relif, selv om han er slem, by the way.

Dette er EVA. Det er hun som forelsker seg i, ligger med og stjeler Philosopher's Legacy (som egentlig bare er et fancy navn på masse, masse penger) fra Naked Snake helt på slutten av MGS3. Hun er nå 78 år gammel og i full vigør virker det som. Hun bruker nå navnet Big Mama.Den gjengen her er spennende! Beauty and the Beast Unit! Bossene i MGS4! De er psykisk skadde, kvinnelige krigsofre som takler post traumatisk stress ved å gå maniac i krigsoner. Alle trekker navnet sitt fra bossene i MGS og MGS3. Fra venstre mot høyre; I present to you; Laughing Octopus, Screaming Mantis, Raging Raven og Crying Wolf. Legg merke til marionettene som henger under Screaming Mantis, det er Psycho Mantis fra MGS og The Sorrow fra MGS3.

Jeg gleder meg veldig, veldig til det spillet her!!!

Metal Gear Solid!

Jeg har en playstation 2 (jeg har en playstation one også, men den mangler en ledning). Metal Gear Solid er et psone spill. Det betyr at jeg kan spille det på ps2'en min, men jeg får ikke lagret.
Derfor er jeg glad for å kunne medele at jeg, i annledning at Metal Gear Solid 4's utgivelses dato er blitt annonsert, nettopp har spilt MGS i 12 timer i strekk, og at jeg endelig har rundet det. Det er et supert spill, og et godt utgangspunkt for en super spillserie (selv om det jo er spill nr 3 i en serie(på en måte)). Jeg gråter ikke nå, som jeg gjorde da jeg runda MGS3 (runda det igjen i går forresten, og gråt igjen(!)), fordi MGS har en happy ending, hvor Snake blir et bedre menneske og han ender opp med dama (selv om det senere viser seg å bare være for et halvt år). Personlig liker jeg tragedier best, for det er så sjelden man ser dem at det er lettere å bli berørt.
Men nå er jeg sliten og skal gå å legge meg, jeg får være mer utfyldene senere. Godnatt.

søndag 25. november 2007

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. SOLID SNAKE

Å som jeg gleder meg til dette spillet! Dette er spillet jeg kommer til å kjøpe Playstation 3 for! I MGS4 møter vi Solid Snake fem år etter MGS2. Takket være en feil i kloningen eldes han svært raskt og han ligner stadig mer på Big Boss. Han skal visstnok slite litt psykiskt og har vurdert selvmord. Hele det Big Boss Legacy greiene, hvor opphavet til all ondskapen er Big Boss (han er seriens Sauron, for å si det sånn) og hvordan han lever videre gjennom kloningene sine: Liquid Snake, Solidus Snake, og Solid Snake, plager den sistnevnte. Han frykter at han ikke er noe bedre enn Big Boss. Alt som foregår inni hodet på Snake er selvølgelig interresant men selvmordstanker og hvorvidt han er god eller ond er ekstra spennende. *Knis*Ellers så har kamuflasjesystemet fra MGS 3 (som jeg likte veldig godt selv om det tar litt tid) blitt byttet ut med en 'Octo-suit', en drakt som mimikerer omgivelsene (med andre ord: vi slipper å bekymre oss om det.)
Thermo-googles, kikkert, nattsyn og alt det der skal fikses ved at Snake har fått en duppeditt over øyet (og han synes det er rart at han ligner Big Boss?), så da slipper vi å drasse rundt på det.
Denne 'Octo-suit'en skal visst også ha innvirkning på helsa til Snake, men det er ikke helt klart hvordan det skal løses enda (jeg har i hvert fall ikke klart å grave opp noe enda).
En annen kul ting er at alle sår, brannsår, skuddsår, kutt, og lignende, skal forbli på huden.

torsdag 22. november 2007

Ebay; Mulighetenes Marked!

Hva Henning byr på akkurat nå! The Killing Joke: Alan Moores Batman epos. Her får vi se Jokers tilblivelse og boka er også basisen for den nye Batman filmen, The Dark Knight!
Metal Gear Solid: Sons of Liberty, tegneserien # 1- 12: Ikke vet jeg helt historien i det her men den godeste Hideo Kojima (Metal Gear skaper/Gud) har godtatt at den ble laget, så bra må det være. La oss håpe at den inneholder The Death of Raiden! (selv om han skal være med i MGS4 *riste på hodet*)
Metal Gear Solid: Sons of Liberty, tegneserien #0: Teaser til den ordentlige tegneserien.
Pamela Anderson Poster: Før silikon, før bleket hår, før Mr. Lee (hihi), før vhsen(nesten), var hun kun Pamela Anderson,poster pike(Blue Zone Girl) for Labatt øl. Forøvrig i 1989.
Golden Dreams 1955 calendar: Før bleket hår, før berømmelse og navnebytte var hun kun Norma Jean, en all american girl som ville hjelpe de amerikanske soldatene med å holde motet oppe. Det bør nevnes at Marilyn Monroe faktiskt har bekreftet at det er henne på bildet. Jeg har sett at et ordentlig auksjonshus la ut denne med en start pris på 200 dollar og hele greia endte på 360 dollar. Vanligvis koster denne rundt 20-40 dollar. Sucker!