torsdag 26. februar 2009

En gang til da... (del 2)

Dette er nok et Mad Max innlegg (1'rn og 2'rn har jeg drøftet nøye tidligere og 3'rn har jeg nevnt i en fotnote) for som alle vet (regner jeg med) så har Mad Max 4: Fury Road hengt godt i hengemyra som er pre-production hell siden sent i 2002. George Miller, mannen bak de tidligere Mad Max filmene skal styre MM4FR også, men nå omdagen er han mest opptatt med rote rundt i nevnte hengemyr med Justice League filmen som aldri vil ta av ordentlig.

Uansett så har han alle intensjoner til å lage MM4FR en gang snart kanskje, kanskje(han sa det sist gang i 2007)...

Jeg, som er stor fan av kontinuitet i filmserier, spesielt med tanke på skuespillere, skulle veldig ønske at Mel Gibson vill være med enda en gang, men det har han takket nei til. George Miller har også sagt at det er utelukket ettersom Gibson er blitt for gammel for rollen.

Men se for deg en gammel mann Mad Max(cue egen produsere paintbilder): Stilig hæh? Og hvis vi får med noen respektable skuespillere som skurker, Gary Oldman og Cate Blanchett for eksempel, og med Miley Cyrus i en rolle, tapper man inn i markedsgruppen 5 til 16 også. Gi henne et utfordrene antrekk (Mad Max serien er jo mest kjent for kyske påkledninger) og vi kan utvide gruppen med nesten ti år til. Legg på retro-gruppen og alle som liker bilkrasj, Gary Oldman og Cate Blanchett og vi begynner å få en stor treff gruppe. Den pakka burde være mulig å selge til noen produsenter.

Jeg lukter en blockbuster!