fredag 5. juni 2009

Metal Gear Solid 3: Subsistence

For en stund siden, nærmere bestemt 13 mars i fjor, vurderte jeg å bytte MGS3: Snake Eater spillet mitt mot med MGS3: Subsistence (og mest sannsynelig betale et klekkelig mellomlegg) hos EB Games. Dette gjorde jeg ikke og Subsistence spillet forsvant fra EB Games hyller. Siden har jeg angret for spillet viser seg å være i overkant dyrt å kjøpe på nettet, stort sett rundt 350 kroner, men på play.com finner man det til 94 pund (!) (<- MG in-joke) eller godt over 1000 spenn. Som jeg nevnte i fjor så inneholder Subsistence, i tillegg til MGS3, også SELVESTE Metal Gear, og oppfølgeren Metal Gear: Solid Snake. I det siste har jeg begynt å holde øye med spill igjen, spill som Subsistence, og spesielt Ico (som er klin umulig å få tak i ved mindre man er villig til å betale importmomsen selv(ved kjøp av varer over 200 kroner via post fra utlandet) men det dukker opp på finn.no ved gjevne mellomrom).

Stor var da min glede når jeg sto på Musikkverket på gamle Amfi og skulle kjøpe CSI:Miami sesong 1 (dette er det eneste jeg og Monica kan se sammen). Etter å ha betalt for nevnte sesong med solbriller av og solbriller på snudde jeg meg bort fra kassa for å gå. Plutselig hørte jeg lyden av harper, skyene delte seg og en tynn lysstripe skinte inn gjennom de skitne vinduene i butikken. Lysstrimen la seg på et eksemplar av MGS3: Subsistence til 350 kroner, satt ned med 70 prosent! 104 kroner og 84 øre! Jeg snappet den til meg med klamme hender og mens endorfinene raste rundt i kroppen min. Jaggu var det enda en bak, men denne var orginal priset til 550! Flaks for meg! Jeg snudde meg 180 grader rundt igjen til damen som nettopp hadde ekspedert meg og David Caruso og la den tykke boksen som er MGS3: Subsistence på disken og betalte i full fart før hun så at den var feilpriset. Huza!
Så nå spiller jeg Metal Gear for alle penga, IKKE bokstaveligtalt, og kan nyte Snake som rookie, og med Big Boss som mentor, og 'Theme of Tara' i timesvis. ('Theme of Tara' er bakgrunnsmusikken laget på typisk tidlig Nintendovis. Si dette høyt 'TARA, TAM TAM TAM. TARA, TAM TAM TAM. Så gjentar du dette i mange, mange timer.)