Viser innlegg med etiketten valget i USA 2008. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten valget i USA 2008. Vis alle innlegg

søndag 2. mars 2008

Valget i USA 2008... Still dragging on...

Det er mye mas om hva som er best om dagen; Negere eller Kvinner.

Men jeg tror, samme hvem som vinner i neger/kvinne striden så vil USA's neste president være en, hold deg fast, rik hvit mann.
Jeg mener... Dette er landet som bruker løyndektorer i rettsaker, selv om de VET VELDIG GODT at de ikke er hundre prosent sikre. Og se godt på bildet under her:Og så kan du gjette hvor mange av disse gutta som har stilt som kandidater til guvernørvalg. Hvor mange sa du? Bare Arnold? Å nei du, han helt til venstre, den tidligere wrestlingstjernen Jesse Ventura, stilte i Minnesota til valget i 1999, vant, satt til 2003 og stilte ikke til gjennvalg. Nummer to fra høyre, den beryktede pornoskuespilleren, konemishandleren og bråkmakeren Sonny Bedlam, stilte til valg i 2003 i Kentucky, men tapte.
Så er det Mary Carey (til venstre) da...

Som stilte til guvernør mot Arnie og som, dessverre, endte på tiende plass i 2003. Hun stilte med den friske platformen som ville gi skatter på brystimplantater, mindre skatter på lapdancer og som ville fylle guvernørboligen med live webcams. Selvfølgelig ville hun også slå et slag for pornografien generelt, men øverst på lista hennes ligger å gjøre homofile ekteskap lovlig. Hun hadde også et passe fornuftig Porn for Pistols program som skulle redusere antall håndvåpen, et ønske om spre informasjon om AIDS og at barer skulle være oppe til 4 om morran. Hun har planer om å stille til president valg, bare hun blir gammel nok(minstealder er 35). Det er altså i 2016. Hun bruker banneret A politician you want to be screwed by.

Hvis vi holder tråden hos guvernørvalget i California anno 2003 er det flere spennende kandidater å spore, Angelyne for eksempel:Som egentlig bare er berømt for å kjøpe bilboards og sette opp bilder av seg selv på. Hun var foresten med på De Syv Dødssyndene, under forfengelighet, og slo av en prat med Christopher Skau. Ingen vet helt hvor gammel hun er, men den generelle oppfatningen er at hun er 44 år. Hun endte forresten på 38 plass og stilte som uavhengig (Noe Mary Carey også gjorde, selv om hun nå identifiserer seg som republikaner).

Så var det Daniel Watts som stilte for de grønn og brukte pengene han vant på tvshowet Wheel of Fortune på sitt kandidatur.

Larry Flynt, redaktør og skaper av pornobladet Hustler, stilte også, og endte på syvende plass, men han har jo stilt til presidentvalg, mot Reagen i 1984, så dette var jo nesten et steg tilbake.

Andre obskure kandidater inkluderer Tachikaze, som er sumobryter, Bill Prady, som er tvscreenwriter og som lovet å løse hele statens problemer "in twenty-two minutes and forty-four seconds with two commercial breaks and a hug at the end", Leo Gallagher, komiker som er mest kjent for å knuse ting med slegge (og å krangle med broren sin), og sist, og minst, mini80tallsikonet Gary Coleman (i midten), i det siste mest kjent for å være voldelig han også.

I lys av alle disse kremkandidatene i amerikansk politikk og det faktum at amerikanere velger sine guvernører etter "Har du spilt i Predator" prinsippet tror jeg at jeg kommer til å få rett i mitt første utspill, helt der oppe på toppen.

Bare vent å se.

fredag 8. februar 2008

Superdupertirsdag

Crazy... Jeg har faktiskt en oppfølgings sak til denne her.

Forrige tirsdag var visst SUPERduperTIRSDAG i junaiten. Da var det mye mas om at mange stater skulle velge hva som var best, negre eller kvinner. Jeg tror det var sånn at amerikanerne likte negre best, men man ventet enda på california så man visste ikke helt.
Så ble det stille. Jeg har ikke lest noen verdens ting om det endelige resultatet. Ingenting. Og jeg har faktiskt gått inn for å finne det ut(ikke så veldig hardt da, men jeg har jo lest vg og dagbladet på nett)... Så jeg tenkte jeg fikk spørre Tanja som er utvekslings student der borte, og sånn gikk den samtalen (over msn klokka tre på natta norsk tid):

Henning sier:
Hva ble resultatet av supertirsdag?
tanja sier:
Jeg vet ikke, jeg har vært senge liggende de siste dagene
Henning sier:
Så? Trodde de satte klistremerker på dørene sine borti der jeg
tanja sier:
Ikke så mye her
Henning sier:
Dårlig opplegg der da
tanja sier:
Veldig

Ikke en gang hun vet, og hun bor borti der, så kanskje hele supertirsdagsgreiene bare er en hype fra norske medier? Kanskje hele valget egentlig ikke er så farlig for den gjevne amerikaner? Kanskje de eneste som bryr seg er de som vil velges? Og Chuck Norris(som på illustrasjonen nedenfor synger for at Mick Huckabee (han med gitaren påvenstre side av Chuck) skal få flytte inn på tomta til Dubja)?
Det er veldig frustrerende at bare fordi det er dårlig med pupper (et sett med pupper er det jo, tilhørende en kvinne med et svært pikant privatliv, men det ser ut som det er glemt siden det er skrevet så mye om sigarføringen i det huset før) i en sak så kan norske medier svikte så totalt.

Så, once again; jeg hater norske medier.

fredag 4. januar 2008

Valget i USA 2008

Det er mulig at jeg har bomma litt angående dette, jeg har i hvert fall ikke satt meg spesielt godt inn i det amerikanske valgopplegget, men jeg tror det blir morsommere å lese da.
Okay, sånn er ståa(såvidt jeg har forstått): Dubjah (W på rapperspråket) har ikke betalt leia på boligen sin og blir kastet ut i år. Siden den hvite koja har sjøutsikt så vil veldig mange ha den. Så er det sånn at yterst få, bare to, får lov å krangle om huset, og nå er det en masse folk som krangler om å få bli en av de to som får lov å krangle. For å få best mulige odds så drar potensielle huskjøpere rundt til meglerne og sier alt det de vil høre (er alle huskjøperne politikere eller?), meglerne er tilfeldigvis ALLE menneskene i USA.
Tradisjonelt gjelder dette egentlig bare rike/middelsrike hvite menn, men i år er vi i den spesielle posisjonen at både en neger (ja jeg tør å si det, hvis Astrid Lindgren turte så skal ikke jeg være noe dårligere) og en kvinne er ute etter eiendommen. Sammen med en haug rike hvite menn selvfølgelig.
Nå har meglerne i Iowa, som er et sted i USA, valgt hvem de vil skal få lov til å være med å krangle om huset og negeren vant (neger og neger egentlig han litt svart(bare en av foreldrene hans er det eller?) men dette skal jo selvfølgelig være sensasjon! Som alt annet i USA. Men jeg har sett en halvneger på husjakt før jeg!) og tulleavisene VG og Dagbladet hadde store oppslag hvor det sto nettopp det.
Men da spør jeg: Er det virkelig ikke flere stater enn Iowa? Det virker nemelig ikke sånn.
Dumme aviser.
Jeg kommer sikkert tilbake med mer, for her er det mye å irritere seg over.