mandag 20. april 2009

Moon

Moon Bloodgood, kvinnen som sto for største parten av poengene til Pathfinder i Showdown of cool som jeg hadde i januar i fjor. Nå skal det sies at på den tiden visste jeg ikke at hun var kvinne.
Men nå vet jeg det, for hun har kommet seg ut fra under Karl Urban (bokstavelig talt da det var hun som spilte dattera til høvdingen i Pathfinder) og inn i rampelyset med to filmer, bare i år.

Den første, og kanskje den mest Det Magiske Kongeriket vennelige er oppfølgeren til Kylie Minogue's hotpants epic, Street Fighter. Jo og så var Jean-Claude van Damme med også. Fant denne. Den nye flotte filmen heter Street Fighter: The Legend of Chun Li og starrer Lana Lang i tittel rollen og King Pin som Balrog, bokseren. Moon spiller en politi dame som ikke er med i spillene.Så var det den andre filmen. Når det litt lenger oppe i innlegget mitt står at Street Fighter: The Legend of Chun Li er mer Det Magiske Kongeriket vennelig enn denne filmen så kommer det av at den er mer obskur. Den andre filmen Moon Bloodgood er med i i år er nemmelig Terminator: Salvation som Blair Williams. Til å begynne med så var jeg like skeptiskt til T:S som jeg var til Wolverine, til og med etter at traileren var sluppet. Jeg mener, her har man laget en vanlig B-film (T1), en superfantastisk fengende sci-fi-legendarisk effektpionerende beinhard action film (T2) og en vi-bruker-mye-penger-fordi-vi-tror-vi-kommer-til-å-tjene-mye-penger-på-denne-filmen-fordi-den-forrige-var-så-bra film (T3) og alle tre har handlet om å forandre fortiden for å unngå krigen i fremtiden. T:S foregår i den krigen og kommer dermed til å trenge et fullstendig annerledes plot enn 'No Fate But What We Make'. Ikke misforstå, det kan bli en knall fremtidskrigsfilm, men det burde ikke være noen grunn til å bruke Terminator navnet. Den kunne like godt hete Wall-E's Big Brother. Men når jeg fikk vite at selveste Chip Rommel, fra Baywatch parodien Son of the Beach (helt til venstre, hvis det skulle være noen tvil) skal være T-800 med Arnolds stemme og ansikt digitalt påklistret forandret jeg tone. Nå virker det jo som skaperne tar Terminator greie alvorlig og at vi ikke får en Sarah Connor Chronicles type film. Og så er det Batman som John Connor da. Det er jo gull.