Da er det endelig bekreftet, det jeg har visst i et års tid, Rambo 5 har fått the green light og skal begynne innspillingen utover våren en gang. Denne gangen skal Rambo kvitte verden med human trafficing rundt grensa til Mexico.
søndag 16. august 2009
Rambo 5
Lagt inn av
Henning
kl.
23:49
|
Etiketter: sylvester stallone
tirsdag 12. mai 2009
The Expendables
Jet Li,
Dolph Lundgren,
Arnold Langt-Vansklig-Etternavn,
Danny Trejo,
Sylvester Stallone,
Terry Crews (best kjent som faren til lille Chris Rock),
Mickey Rourke,
Eric Roberts (best kjent som Maroni i The Dark Knight og bror til Julia),
Steve Austin (Stone Cold),
Gary Daniels (som ikke er kjent for noe enda, men han spiller Brian Fury i den kommende Tekken filmen),
Randy Couture (øverst, trenger ingen videre forklaring),
Brittany Murphy,
Charisma Carpenter (som vi alle kjenner fra Buffy og Angel)
og Giselle Itié (som ikke er kjent for noe som bruker engelsk).
la oss håpe den ikke går like hardt utover The Expendables som den gjorde med Get Carter. Plottet er det vel ikke så nøye med, The Expendables altså, filmes nå, er ute til året.
Lagt inn av
Henning
kl.
01:16
|
Etiketter: Arnold, mustache monday, sylvester stallone
onsdag 4. mars 2009
Red Sonja

og Sylvester var gift med Birgitte Nielsen, eller Gærne-Birgitte som hun er bedre kjent som for tiden.
og var først satt til 2009 
Lagt inn av
Henning
kl.
15:33
|
Etiketter: film, sylvester stallone
torsdag 8. januar 2009
Skalla Damer: Demi Moore
til dette (G. I. Jane):
Fun Fact: Demi er en av bare 5 skuespillere (blandt dem Sylvester Stallone og Madonna) som har vunnet en Razzie (The Golden Razzberry, en slags anti-Oscar) to år på rad først vant hun Worst Actress i 1996 for Striptease og The Juror så vant hun samme prisen igjen i 1997 for nettopp G. I. Jane. 
Lagt inn av
Henning
kl.
23:48
|
Etiketter: film, skalla damer, sylvester stallone
lørdag 27. september 2008
En gang til da... (del 1)
Jeg trodde at Markus var den eneste som leste bloggen min, men der tok jeg fryktelig feil! Det viser seg nemmelig at Sylvester Stallone, mannen som alle kjenner og elsker, er ivrig leser her i Det Magiske Kongeriket. Hvilket grunnlag har jeg for å si dette?
gråtescener,
en psykisk sammenbrudd scene,
en finner-igjen-livsgnistenscene (med kumba jah og det hele),
og kanskje en liten gamlis kjærlighetsscene.
Hvorfor vil han ikke lage enda en krigsfilm? Selvfølgelig, muligheten er jo fortsatt tilstede at vi får en actionfilm, eller en thriller, men så lenge vi ikke har fått noen annen beskjed enn 'Ikke en krigsfilm' så er det lov å bli bekymret. Det er jo Rambo, tross alt.
Lagt inn av
Henning
kl.
01:55
|
Etiketter: film, sylvester stallone
lørdag 5. juli 2008
Ikke spesielt berømte nordmenn i Hollywood: Hallvar Thoresen

Lagt inn av
Henning
kl.
22:37
|
Etiketter: film, ikke spesielt berømte nordmenn i hollywood, sylvester stallone
tirsdag 18. desember 2007
Rambo
For de av dere som med spenning følger mine stadige oppdateringer av ting som kan måle seg med Sylvester Stallones kniver, har jeg et hyggelig innlegg i dag.

Sånn så Sylvester ut den gang men nå er han blitt noe eldre, han er jo godt over seksti nå, og nesa noe flatere etter tre Rocky filmer (han hadde spilt inn tre alt før han tok på seg rollen som John Rambo). Trist som det er så tok Richard Cenna reapern i 2003 så Col. Trautman blir ikke å se i denne filmen. Dette er trist mest fordi jeg er veldig glad i fyren, men også fordi han er den eneste som kan beskrive hvor badass Rambo er ("He would eat things that will make a goat puke."), siden Rambo selv ikke sier stort. Uansett så skal Rambo geleide en gjeng soldater oppover en elv i Thailand hvor noen misjonærer ikke kom tilbake når de skulle. Er det UFOer som har tatt dem? Eller Bigfoot? Neppe, jeg setter penga mine på mannevonde gerilljasoldater. Yeah!
25 januar er det altså tida og etter å ha sett Rocky Balboa på kino i Ski, etter først å ha sett alle fem etter hverandre i et strekk, for så å møte Skrumpetissen og t
villingbroren hans for å gå på kino, hvor en gjeng med gutter kommer i fullt Rocky utstyr (vi snakker grå joggedress, sorte votter og lue) joggende opp trappa til stående applaus fra resten av salen. Resten av kvelden var heller ubrukelig da jeg skulle sitte på med Skrumpen hjem, han hadde nettopp fått lappen, mens hans mye mer erfarne bror (som jeg ikke vet navnet på, ikke er det så farlig heller, de er jo helt like) pirker på alt (han skulle blandt annet 'justere vindusspylervæska' på bilen fordi han mente de spylte litt skjevt) og var ganske bestemt på at han ikke skulle til Oslo. Dette resulterte i, til tross for heftige protester fra undertegnede i baksetet, at vi kjø
rte FEIL VEI I EN HALV TIME. Vi skulle jo ikke til Oslo, men den veien! E6 MOTHERFUCKER! Så har det seg slik at Skrumpen var sammen med en frøken ved navn Linn Therese, som kanskje ikke er noen miss Norway kandidat, ei heller noen posterpike for sanity eller monogami, og på vår UNØDVENDIG LANGE biltur måtte jo dette taes opp på oppfordring fra baksetet. Da begynte broren til Skrumpen å bitch han pga Linn Therese, hvorpå Skrumpen svarte med å pwne han så jæveli med det enkle spørsmålet: "Og du da? Har du hatt sex med noen?" Da ble det stille.
Anngående den Rambo filmen så håper jeg at Rambo dør, eller at det blir en oppfølger (eller tolv) hvor han dør i en av dem. I boka, ja kickass filmen om Rambo stammer fra en kickass bok om samme fyren, dør nemelig Vietnamveteranen, så han er long over due.
Lagt inn av
Henning
kl.
22:35
|
Etiketter: film, sylvester stallone
søndag 9. desember 2007
Julebord!
Jessda, i går var det julebord med jobben hvor jeg stilte i sjelden klasse, som eneste under 35 år. Nesten uten sammenligning så jeg på Fight Club dagen før og jeg festet meg ved scenen hvor Tyler, og masse andre folk, drar med seg han politisjefen inn på dass og setter en strikk rundt testiklene hans. Litt fordi politimesteren virker mest redd for å få testiklene kuttet av (forståelig) men egentlig ikke reagerer på at de STRAMMER EN STRIKK RUNDT BALLENE HANS men mest på grunn av Tylers lille tale:
Takket være mine relasjoner til folk med drittjobber (i tillegg til å henge opp jakker er Tyra oppvaskhjelp) hadde jeg spart både ti kroner og verdigheten min (noe kjedelig hadde vært å måtte ta halen mellom bena og gå ut for å hente lommeboka foran alle kollegaene). Verdigheten min mistet jeg forresten senere den kvelden.
Lagt inn av
Henning
kl.
11:57
|
Etiketter: Henning the movie, sylvester stallone
fredag 7. desember 2007
Filmer som ikke er tro mot tegneserien: Judge Dredd
Sylvester Stallone spiller Judge Joe Dredd, en sosiopatisk utdeler av framtidige rettferdighet som må møte mutanter, lovløse borgere, en gal klonet bror og korrupte politikere. Alt dette mens han bare eier et sett med klær (som har et ørnehode i gull på høyre skulder) og lesper. Han møter disse tingene ved å skyte dem.
Tegneserien: Tegneseriens Judge Dredd har alltid vært en abstrakt figur, et Dirty Harry-aktig sombol som hans (britiske) skapere brukte til å latterlig gjøre og analysere totalitarisme, fasisme, komplekse spørsmål om lover og rettigheter, og å disekrere den arketypiske amerikanske übervoldlige action helten. Selvfølgelig med masser av ironi.
Filmen: Stallone, berømt for sine roller hvor han slår folk bevistløse og dreper folk med kniver på størrelse med Europa, valgte å fokusere mer på 'arketypiske übervoldlige action helt' delen, og lot være å ta med den, tydeligvis, alt for kompliserte ironien.
I tegneserien tar ikke Dredd av seg hjelmen (noe som understreker det 'abstrakt figur' greia) men, når produsentene betaler ti millioner dollar for å få Sylvester med i filmen sin, så vil de se hans gjennomborende blikk og de grasiøse poseleppene i all sin herlighet, så hjelmen ble tatt av. Det var da, i hvert fall jeg, skjønte at dette ikke var en Judge Dredd film, men en Sylvester Stallone film.Hvorfor forandret de det? I 1995 var tallet på Sylvester Stallone fans vs. tallet på Judge Dredd fans rundt en million til null. Så Judge Dredd ble rett og slett et kostyme som Sylvester kunne ta på seg.
Funket det? Historien bak en tegneserie mister liksom gnisten når man fjerner alt, bortsett fra navnet på karakteren. Og: filmen kostet 90 millioner å lage og spilte inn 25 millioner i USA.
Lagt inn av
Henning
kl.
03:26
|
Etiketter: film, filmer som ikke er tro mot tegneserien, superhelter, sylvester stallone, tegneserier
tirsdag 13. november 2007
Antimattermultiverse
Men ikke før i 1978 ble det lagt litt sjel i tegneserie baserte filmer. Da kom nemlig storbudgjet filmen Superman, dro fulle hus og ble den mest innbringende filmen fram til da. Marlon Brando jobbet forresten verdens mest innbringende ti minutter, 4 millioner dollar tjente han på sin minimale rolle. I kjent stil spyr Hollywood ut tegneseriebaserte filmer av ymse kvalitet rett etter, men det blir Superman igjen som setter nådestøtet med Superman IV: The quest for peace (1987) og tegneseriene vender tilbake til tv.
Tim Burton tar i 1989 med seg spaden til kirkegården og graver tegneseriebaserte filmer opp igjen med Batman (1989). Filmen spiller inn enda mer penger enn Superman (1978) og Jack Nicholson gjør verdens dyreste rolle noen sinne(takket være at han fikk prosenter av salget av filmen.)I 1991 gjør han det igjen og, kreativt sett, topper den første filmen med oppfølgeren Batman Returns (1991).
Herretter er det bare nedover, Batman Forever og Batman & Robin er campy fiaskoer og Sylvester Stallones Judge Dredd og Pamela Andersons Barb Wire prøver å vanne tørken men til ingen nytte. Tegneserie baserte filmer er døde. Igjen.
Fram til 2000 når Brian Singer river i med X-Men. Den blir en suksses og Marvel får mot til å kaste sitt flaggskip Spider-man ut i filmjungelen. Den blir om mulig enda større og tegneserie baserte filmer er på moten igjen. Mange filmer, av ymse kvalitet følger: Hulk, Hellboy, mer Batman, Punisher, Fantastic Four, Constantine, Spider-man 2 og 3, X-men 2 og 3, mer Superman, osv...
Jeg liker selvølgelig de gode filmene, men jeg synes også det er gøy med de dårlige filmene, fra tørkeperiodene spesielt(de har en tendens til å være enda dårligere enn de dårligste). Og det er i forbindelse med noen av disse at jeg skriver nå:
Jeg har et anstrengt forhold til lønna mi. Jeg bor jo hjemme, betaler 2000 i måneden men allikevel, og får mat og sånt noe. Så store deler av lønna burde gå rett i sparebøssa... Men akk nei. November lønna gikk i hvert fall til noe fornuftig, jeg driver å kjører opp med bil (igjen!), men jeg har allerede begynt å bruke opp desember lønna. Og gjett hvor!

På http://www.antimattermultiverse.com/ hvor man finner gode, forseg gjorte bootlegs av... ting man kanskje ikke har godt av å se. . . Ikke noe griseri, men filmer som Fantastic 4 fra 1994 (ultralavbudgjett filmen som virket, for alle innvolverte, som en ordentlig film som skulle ut på kino, men som egentlig bare var noe lureri for å få beholde rettighetene på figurene litt til).
Den og tvpiloten til Justice League of America er vel de første jeg vil kjøpe...

Så vil jeg kjøpe Captain America filmen fra 1991 (som jeg faktisk har lett etter en stund). Det er en ordentlig film som ble gitt ut på kino og finnes forsåvidt på dvd, men det er bare på region 1.
Så vil jeg kjøpe tvfilmen Generation X, et prosjekt som skulle lansere en tvserie som, av forståelige grunner, aldri bele noe av.
Dette er de juvelene jeg har funnet på denne siden, men jeg kunne også tenke med David Hasselhoffs Nick Fury film, og kanskje Superman the musical...
Så til venner og bekjente: Ingen julegaver i år.
Lagt inn av
Henning
kl.
23:33
|
Etiketter: antimattermultiverse, Batman, bil kjøring, film, Julegaver, lønn, superhelter, sylvester stallone


