torsdag 15. november 2007

To Do:

Visse ting må man gjøre før man dør her i livet, og for å gjøre ting enklere for meg selv har jeg skrevet opp målene mine på en To Do-liste:

- Besøke Madame Tussauds i London.
- Been there, done that. Var der i mai i år, men på grunn av folkemengden ble jeg dratt igjennom litt fortere enn jeg hadde lyst til. Men men... fikk tatt noen bilder da så...

- Sjekke ut Speakers Corner i Hyde Park.
- Dette er jo også i London, men pga typisk London vær ble parkturer bortimot umulig.

- Besøke grava til Jim Morrison.
- Store planer om å få til en roadtrip til Paris til neste år(forutsatt at jeg får lappen noen gang)

- Spise brownie i en nedelansk coffieshop.
- Dette håper jeg også å få til på min planlagte roadtrip, og til alle som lurer, det skal være en hasjfri brownie. Just for the ironi.

- Spise en hamburger i Hamburg.
- Om jeg noen gang kommer meg til Paris så må jeg gjennom Hamburg, så det fikser vi da.

- Gå over Abbey Road.
- Jeg og Beatles (og en masse andre folk). Tenk å glemme det når jeg først var i London. *dunke i hodet*

- Besøke Graceland.
- Huset der Elvis døde i sitt eget spy skal visst pusses opp for mange millioner dollar til et visuelt opplevelsessenter. Og det må besøkes.

- Ha blomster i håret i San Francisco.
- Det sier seg jo selv at alle med en forkjærlighet til 60tallet (i hvert fall på film) må innom hippibyen over alle hippibyer må bevilges et besøk.

- Se Judy Garlands Ruby Slippers.
- Trollmannen fra Oz er jo filmen over alle filmer, og verdens mest berømte slipperser vil være verdt å se. Det ble laget 7 par med sko, hvorav 5 fortsatt eksisterer, og et av dem, de som ble brukt mest i filmen, har fått plass på Smithsonian Institution i Washington DC.

- Spise mat som er laget av en morder.
- Det er visst et fengsel i Venezia hvor fangene styrer en resturant, ordentlige fanger ikke polske båtmotortyver, og sjefskokken sitter inne for å ha drept en mann.

- Besøk Snake Plissken Memorial Playground.
- Dette er vel det mest suspekte målet på lista mi, mye fordi det visstnok skal ligge i Kosovo, og fordi det hersker full forvirring over hvor vidt dette faktisk er et sted. Den har sin egen side på Wikipedia, men på hjemmesiden dens får man mer inntrykk av at det er snakk om en gjeng med folk som gir bort leker til barn i Kosovo. Så den får stå nederst pålista, enn så lenge.