søndag 25. november 2007

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. SOLID SNAKE

Å som jeg gleder meg til dette spillet! Dette er spillet jeg kommer til å kjøpe Playstation 3 for! I MGS4 møter vi Solid Snake fem år etter MGS2. Takket være en feil i kloningen eldes han svært raskt og han ligner stadig mer på Big Boss. Han skal visstnok slite litt psykiskt og har vurdert selvmord. Hele det Big Boss Legacy greiene, hvor opphavet til all ondskapen er Big Boss (han er seriens Sauron, for å si det sånn) og hvordan han lever videre gjennom kloningene sine: Liquid Snake, Solidus Snake, og Solid Snake, plager den sistnevnte. Han frykter at han ikke er noe bedre enn Big Boss. Alt som foregår inni hodet på Snake er selvølgelig interresant men selvmordstanker og hvorvidt han er god eller ond er ekstra spennende. *Knis*Ellers så har kamuflasjesystemet fra MGS 3 (som jeg likte veldig godt selv om det tar litt tid) blitt byttet ut med en 'Octo-suit', en drakt som mimikerer omgivelsene (med andre ord: vi slipper å bekymre oss om det.)
Thermo-googles, kikkert, nattsyn og alt det der skal fikses ved at Snake har fått en duppeditt over øyet (og han synes det er rart at han ligner Big Boss?), så da slipper vi å drasse rundt på det.
Denne 'Octo-suit'en skal visst også ha innvirkning på helsa til Snake, men det er ikke helt klart hvordan det skal løses enda (jeg har i hvert fall ikke klart å grave opp noe enda).
En annen kul ting er at alle sår, brannsår, skuddsår, kutt, og lignende, skal forbli på huden.