Lewis Trondheim, som også blir publisert i M, og mange, mange flere!mandag 1. juni 2009
Comic Con!
Lewis Trondheim, som også blir publisert i M, og mange, mange flere!
Lagt inn av
Henning
kl.
22:32
|
Etiketter: bil kjøring, m, paristur, To Do
lørdag 5. juli 2008
It's alive! ALIVE!
Jada, jeg lever. Nå er det forresten slutt på 'arkivklippene' mine så jeg må begynne å lage egne innlegg igjen, selv om jeg ikke har internett i umiddelbar nærhet.
Men jeg har ideer til et par serier med innlegg, så vi får se hva jeg får til.
Ellers er den store interessen for tiden å få tak i en Playstation 3 60 gb(for å spille Metal Gear Solid 4 på), men det viser seg å være lettere sagt enn gjort.
Det og så har jeg begynt med Couchsurfing noe som virker veldig morro.
Eirik tok forresten en Tyra i siste øyeblikk og strandet Paristuren min. Svinet...
torsdag 17. april 2008
Oppdatering, Paristur
Min tidligere nevnte Paristur, med Romvogn og Eirik, hangler litt om dagen. Ikke mye, men litt. Mest fordi Tyra, som vi hadde planlagt skulle være med, har trekt seg. Dermed er vi en kapital mindre og turen mangler et kvinnelig alibi. Samme dag som den svikefulle Tyra kastet inn håndkleet traff jeg og Eirik Stine på amfi. Stine gikk i niende klasse når jeg gikk i tiende og vi snakket litt med hverandre den gangen, og hun er grei og hyggelig. I desperasjon spurte jeg henne i det hun paserte (akkurat der vi vanligvis bare sier 'hei' og går videre) om hun kunne tenke seg å være med. Hun skulle tenke på det... Og etter litt masing fra meg over telfonen takket hun nei. Jeg og Eirik satt å stusset på hvem som kunne være med, Eirik gikk igjennom telefonlista hans og endte opp med Ingvild som jeg egentlig ikke kjenner. Vi ringte henne og alt var 'såååå kult asse...' men vi tror ikke hun blir med... Vi har omtrendt gitt opp å få med en til, så det blir vel bare oss to. Så dermed fikk vi en ekstra haikerplass i bilen.
Vi skal dra 1 juli og skal være hjemme 21 juli. I mellomtiden skal vi spise en hamburger i Hamburg, dra en tur innom Amsterdam og besøke graven til Jim Morrison i Paris. Utenom det står vi ganske fritt til å dra, eller gjøre hva om helst. Det blir stas!
lørdag 1. mars 2008
Henning caster filmen om sitt liv! Birollene:
Sikkert noen som har lest igjennom noen av mine innlegg og lurt på hvordan folka jeg henger med ser ut. Det får dere nok aldri vite, ved mindre dere er en av dem jeg henger med. Men her får dere i hvert fall hvordan de ville sett ut om jeg skulle lage en film om mitt liv(noen er tatt med for fremtidige referanser også):
Terri (Jewel Straite): I'm putting her up first since she probably doesnt read much of my posts(due to her lack of bilingualism). Fireflyflangirl, 24 years and unmarried. Lives in Charlotte, Charlotte not being Charlotte 'couse that would be weird and unsettling. I am just about the only poster on her blogg, and she returns the favor. I've never seen her but I imagine this is somewhat what she looks like.
Monica (Ursula Andress): Og her kan jeg slutte å skrive engelsk. Monica er min kjære elskerinne og kjæreste, og stort sett min rake motpol. Jeg har omlag sekshundreogfemti filmer om dagen, allikevel må vi ut å leie film hvis vi skal se film en dag.
Børre (Dakota Fanning): Lukter røyk og gjør sett beste for å se ut som om han lever under svartedauden.
Satan (ALF): Børres stødige sidekick og av den mer stilferdige typen. Hans hovedoppgave er å backe opp Børres døve utspill. Nå skal det sies at jeg aldri har snakket med verken Børre eller Satan, men jeg har sittet ved siden av dem ved flere anledninger.
Leines (Carrot Top): Rødhåret utestedservitør som på grunn av sin ADD ville skli inn på førstevalget sitt uansett hvor vanskelig det måtte være å komme inn. Han valgte da den eneste fornuftige linja, dans(?!), ikke noe kult noe som medier og kommunikasjon.
Rosanna (Juliette Lewis): En av de få jeg kjenner på min egen alder som er blitt mor (punktum) med vilje. I desember i fjor fikk hun en liten pike som hun ga navnet Gabi Ratantatan(ikke kødd).
Tyra (Thora Birch): En heidundranes festelig dame, som faktiskt er indirekte ansvarlig for den nest beste kvelden på byen i mitt liv. En del av paristur prosjektet mitt.
Jørgen (Charles Bronson): Jobber på Mega. Jeg har gått i samme klasse som han i årevis. Kaster seg glupsk over alt som er av døgnfluer, alt fra fingerboard, pogg, dancematter, platåsko, jojo (and the list goes on) godt backet av sine rike foreldre.
Molund (Kristian Valen): Her spilt av sitt store idol(jeg sier dette helt uten sarkasme, han forguder den ekle fyren). Bor for tiden i Askim for han fordriver tiden med å henge på et av de to utestedene og å slå opp og bli sammen med sin samboer Camilla. Min fellow Sylvester Stallone fan.
Charlotte (Kelly Osbourne): Frisørstudent på skole i Fredrikstad. Har fått det for seg at det er om å gjøre å se jævligst ut.
Skrumpen/med bror (Abe): Knoll og Tott med rabies. Den ene verre enn den andre.
Åse (Lindsay Lohan): Pågrunn av min nyvunnende respekt for frøken Lohan skal hun få lov å spille en av mine gode venner; Den lesbiske kunstoghåndverkstudenten Åse! Bor enn så lenge langt inn og forbi Sarpsborg, noe som resulterte i full kollaps for audien.
Steffen (Nicolas Cage): Wannabeskuespiller turned vekter. Slutta med skolen for å ta fri, men begynte å jobbe i stedet. Har kjørt budbil en stund men er nå pengetransporterende vekter. Jobber som utestedservitør sammen med Leines.
Eirik (Ole Søltoft): Halter avgårde på kunstoghåndverk. Låner stadig ting av meg som han med tiden overbivser seg selv om tilhører han, og som jeg da må sloss for å få tilbake(dette har skjedd med Fantomet og Slipp Jimmy fri). Søler i tillegg rødvin på Beavis and Butthead Do America og den aller helligste helligdom; Metal Gear Solid 3! Skal også være med på paristur.
Markus (Liam Neeson): Utflyttet Hønefossing. Bor fortiden på et kott i Oslo(ikke det kottet han bodde på sist jeg var der, nei nei, nå har han brukt en halv mill på å kjøpe sitt eget kott), og jobber på videonova når han ikke er lablærling og utrykningskjemiker for noe blodgreier. Alt det må til for å bo i hovedstaden.
Phillip (Meatloaf): Røslige Phillip er enda mindre tilstedet på kunstoghåndverk linja enn Eirik. Var her om dagen med ut på Jeløya for å ta en røyk, da vi endte opp med å kjøre rundt i skogen alt for lenge til vi endelig fant ut av det. Eirik var også med.
Tanja (Gwyneth Paltrow): Henne traff jeg på taekwondo. Hun er for tiden utvekslingsstudent i USA og var en gang sammen med Rothe, en fyr som betalte meg 75 spenn for å kopiere noen rapporter som han måtte levere før storefri var over. Vi satt fem stykken rundt bordet (det var bare jeg som krevde betaling) og skrev ned rapportene som han hadde fått av Jokke. De vi ikke rakk å skrive av hvittet han bare ut navnet på og skrev sitt eget. Han fikk 2'er. Og var fornøyd med det.
Lagt inn av
Henning
kl.
00:04
|
Etiketter: Børre og Satan, Henning the movie, paristur
fredag 7. desember 2007
Den første uka i desember!
mandag 26. november 2007
Lønning!
Jeg har nettopp fått lønning og har på et døgn fått tilslaget på denne:
(Hehe, tenker på han som ga 360 dollar for denne kalenderen. Den er fin da, make no mistake about it, men jeg fikk tilslaget på 12,50 dollar...)
Og så har jeg kjøpt denne! (OH JOY!) Gleder meg til den dumper ned i postkassa mi! Jeg gleder meg spesielt til å se kvaliteten på filmen, sånn så jeg vet hva jeg kan forvente av alle de andre bootleggene fra antimattermultiverse
Dessuten har jeg tatt lappen på bil, noe som var første skritt på veien til Paris og Jim Morrison. Det som mangler nå er å få igang sterioannlegget i bilen og så er vi et godt stykke på vei!
Lagt inn av
Henning
kl.
19:45
|
Etiketter: antimattermultiverse, Ebay, paristur
torsdag 15. november 2007
To Do:
- Besøke Madame Tussauds i London.
- Been there, done that. Var der i mai i år, men på grunn av folkemengden ble jeg dratt igjennom litt fortere enn jeg hadde lyst til. Men men... fikk tatt noen bilder da så...
- Sjekke ut Speakers Corner i Hyde Park.
- Dette er jo også i London, men pga typisk London vær ble parkturer bortimot umulig.
- Besøke grava til Jim Morrison.
- Store planer om å få til en roadtrip til Paris til neste år(forutsatt at jeg får lappen noen gang)
- Spise brownie i en nedelansk coffieshop.
- Dette håper jeg også å få til på min planlagte roadtrip, og til alle som lurer, det skal være en hasjfri brownie. Just for the ironi.

- Spise en hamburger i Hamburg.
- Om jeg noen gang kommer meg til Paris så må jeg gjennom Hamburg, så det fikser vi da.
- Gå over Abbey Road.
- Jeg og Beatles (og en masse andre folk). Tenk å glemme det når jeg først var i London. *dunke i hodet*
- Besøke Graceland.
- Huset der Elvis døde i sitt eget spy skal visst pusses opp for mange millioner dollar til et visuelt opplevelsessenter. Og det må besøkes.
- Ha blomster i håret i San Francisco.
- Det sier seg jo selv at alle med en forkjærlighet til 60tallet (i hvert fall på film) må innom
hippibyen over alle hippibyer må bevilges et besøk.- Se Judy Garlands Ruby Slippers.
- Trollmannen fra Oz er jo filmen over alle filmer, og verdens mest berømte slipperser vil være verdt å se. Det ble laget 7 par med sko, hvorav 5 fortsatt eksisterer, og et av dem, de som ble brukt mest i filmen, har fått plass på Smithsonian Institution i Washington DC.
- Spise mat som er laget av en morder.
- Det er visst et fengsel i Venezia hvor fangene styrer en resturant, ordentlige fanger ikke polske båtmotortyver, og sjefskokken sitter inne for å ha drept en mann.
- Besøk Snake Plissken Memorial Playground.
- Dette er vel det mest suspekte målet på lista mi, mye fordi det visstnok skal ligge i Kosovo, og fordi det hersker full forvirring over hvor vidt dette faktisk er et sted. Den har sin egen side på Wikipedia, men på hjemmesiden dens får man mer inntrykk av at det er snakk om en gjeng med folk som gir bort leker til barn i Kosovo. Så den får stå nederst pålista, enn så lenge.

