tirsdag 29. januar 2008

R.I.P. 1994 - 2008

Det hjelper å lese sarpsborg innlegget mitt før dette. Da får man følelsen av hvor mye tid og penger jeg har lagt i audien min. Og! Den hadde Autobot merke på rattet, det samme som Bumblebee har i filmen.

Legg merke til bruken av fortid.

I går, rundt åtte på kvelden, var jeg og Molund på Ica Maxi og kjøpte pølse i potetstappe, som vi pleier å gjøre det koster jo bare 20 kroner for pølse, potetstappe OG brus. Da dette var fortært bar det inn i butikken for å handle mat som jeg skulle ha i dag tidilig, da jeg var alene hjemme. Etter langt om lenge i frysedisken på jakt etter noe som man kunne lage i mikro'n gikk jeg for fiskegrateng. Så var det battle of the fiskegratengs en stund, siden Ica Maxi sporter, ikke to, ikke tre, men hele FIRE forskjellige fiskegratenger. Vanligvis kjøper jeg den som er litt dyrere enn de to billigste, husker ikke hva den heter, men de to billigste, Ica og Euroshopper, er veldig veldig billige og smaker deretter. Men i går klinket jeg til med luksusfiskegratengen 'God Gammaldags'.

Så var det returen. Ut fra Ica ligger en rundkjøring som jeg skulle rett over. Halvveis inni traff vi, jeg og Molund, på enda en fyr som skulle rett over, han kom derimot fra vår høyre, og siden vi allerede var i rundkjøringen så var den full. Dette hindret ikke den gamle mannen, med kone, og prøve allikevel, så han kjørte likegodt inn i Audien min, knuste forstillinga, passasjerdøra og høyre bakdør. Det gikk selvfølgelig ut over fronten på den lille toyotan hans også.

Så bar det ut i veikanten og en telefon til opphavet, som som sagt jobber med bilberging. Gammern var forsåvidt grei å ha med å gjøre, det var hans feil, og han visste det. Skademelding ble skrevet og så avgårde på legevakten. Ingen av bilene var kjørbare så det ble penger i lomma til opphavet. Toyotan til gammern trengte reperasjoner til 70-80 tusen mens min stakkars audi bare kunne kasseres.

Audien er død.


Rust i fred.