lørdag 12. januar 2008

Ting Henning har mer peiling på enn folk som burde ha peiling på det.

Var nettopp inne på bloggrevyen.no. Der sto det at kristenbloggen.no var blandt de som blogget mest. Dermed følte jeg meg kallet til å ta en titt på kristenbloggen.no og det gjorde jeg. Under et innlegg om 'Misjonsbefaling' hvor noen lurte på hva de andre gjorde for å verve andre kristne. komplett med bibelsitater og alt ting, hvor gud skriker ut at her skal det verves som i speidern. Første kommentar i dette feltet var fra en 'Marcus' som bare skrev "Nei." (det var altså svaret på innleggets spørsmål: Tar du utfordringen?) Andre kommentar var fra samme 'Marcus' som kunne fortelle at "Jeg bare tulla." Tredje kommentar var fra en annen fyr som sa "Slutt å tulle."
Fjerde kommentar var fra samme fyren som sa "Jeg bare tuller jeg også."
På den bloggen der går det unna altså, med brennaktuelt tema og vasse kommentarer. Stay tuned for more.
Femte kommentar er fra 'Marcus' igjen og nå skriver han "He he! Er litt lattermild i dag. Går på voksenundervisningen. Mattelæreren satte opp regel på regel, punktvis nedover på tavla. “Fortsetter du sånn så har du jo snart de 10 bud,” sa jeg. Ble mye morro i klassen etter dette. Vi kom inn på hva som var det første budet. Han mente at det var “Du skal ikke drepe”, hvorpå jeg mente at det var “Du skal ikke ha andre guder enn meg”. Var litt usikker. Men nå ser jeg i 2 M 20:3 at jeg hadde rett. Ja, ja. Nok om det.
Han mente uansett at det første budet burde vært at man ikke skal drepe. Så når han snakket om den syvende matteregelen, så sa jeg at det er “Du skal ikke stjele”. Var ikke sikker, men jeg ser i 2 M at det også var rett - tror jeg. Men vi dro det litt langt etter hvert, så vi måtte skjerpe oss litt.
"
Okay. Jeg velger å anta at noen som frekventerer en blogg som heter kristenbloggen med så slappe og sløve kommentarer som de to øverste og den fra mattetimen hans (kan tenke meg det ble mye moro i klassen etter det ja) er kristen. I så fall er 'Marcus' den dårligste kristen mannen noen sinne. Til og med jeg vet at det første budet er 'Du skal ikke ha andre Guder enn meg'. Dette har med copyrightloven å gjøre. Det er ikke lov å piratkopiere Gud, eller lage din egen, selv om det kun er til eget bruk.
Jeg vet forresten også at det sjette budet er det gode gamle 'Du skal ikke drive hor' som i den moderne versjonen er blitt 'Du skal ikke bryte ekteskapet'. (Alle vet jo at Gud kommer med gjevnlige oppdateringer av boka si, hun/han er litt som de sleske produsentene so mhar gitt ut hele FEM utgaver av Blade Runner (med Han Solo i hovedrollen) og nå har samlet alle i en boks som jeg også må kjøpe)